12 November 2014

PASRAH SEGALANYA

 DULU
 penah jugak hati ni terguris...
dgn kata2 dan fitnah y menghiris
hinggakan aku terasa diri ni tersangat hina
sbb tak da sape y sudi membela..
NAMUN
aku jugak manusia...
ku tabahkan hati mengharungi hidup
bia pon x de sape yang menemani..
Keseorangan aku di lautan sepi..
Ditinggalkan oleh mereka yang pernah aku percayai
AKU
 tahu mungkin ada hikmahnya
disebalik setiap segala y menimpa diri
telah aku serahkan segalanya padaMU ALLAH
satu2nya y maha berkuasa dan juga maha mencipta segala
dan juga maha mengetahui
segala ape y terbuku dihati ini....

YA ALLAH...
tidak ku terdaya lagi..
Menahan dugaan yang mencabar ini
terasa bagaikan noktah itu makin hampir
mengakhiri semua y telah aku mulai

YA ALLAH...
tolong lindungilah aku
Bekalkanlah aku dengan limpahan iman dan ketabahan
Agar aku tabah menghadapi dugaan
Agar aku tidak berhenti di pertengahan jalan

DAN
kini aku disini berdiri
bersama harapan y pasti
agar mentari itu terbit lagi
Setelah malam2ku berkalut sekalung benci

1 comment:

Anonymous said...

semoga tabah menjalani liku2 kehidupan..selamat berkarya